Základní škola, Praha 9 - Prosek, Novoborská 371
Tel: 286 006 511 | email: skola@novoborska.cz | www.novoborska.cz
"Šance pro všechny, vždy a ve všem"
Pro zobrazení nového designu si prosím nainstalujte novější Internet Explorer, nebo alternetivní prohlížeč.
Výčet podporovaných prohlížečů s odkazy na stažení:

Řád školní jídelny


 

I.                  Úvodní ustanovení

1.         Školní jídelna je školské zařízení, ve kterém se uskutečňuje stravování žáků  v době jejich pobytu ve škole. Zajišťuje také stravování zaměstnanců školy a školských zařízení a dále zajišťuje stravovací služby pro další osoby, a to za úplatu.

2.         Tento řád je vydáván v souladu se zákonem číslo 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.

3.         Provoz ŠJ se řídí Nařízením evropského parlamentu a rady (ES) č. 852/2004 o hygieně potravin, vyhláškou č.107/2005 Sb., o školním stravování, a prováděcími vyhláškami k zákonu č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví: vyhláškou č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, a vyhláškou č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých a HACCP stanovených pro provoz vlastního stravovacího zařízení.

4.         Stravování cizích strávníků je realizováno jako doplňková činnost podle Zřizovací listiny, která byla schválena usnesením zastupitelstva MČ Praha 9 č. 104/09 /odd. 7 doplňková činnost bod f/, ze dne 24. 11. 2009.

II.               Provoz školní jídelny

1.         Za provoz školní jídelny zodpovídá paní Veronika Štěrbová Havelková a  vedoucí kuchařka.   

2.         Jídelní lístek je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše  /sledovaných potravin/. Sestavuje ho vedoucí kuchařka ve spolupráci s paní Veronikou Štěrbovou Havelkovou.

3.         Strávníci a rodiče jsou seznámeni s jídelním lístkem prostřednictvím nástěnek, které jsou umístěny :

- ve školní jídelně

- před kanceláří školní jídelny

- ve vestibulu školy

- ve školní družině

Současně na internetových stránkách školy.

4.         Školní  jídelna zajišťuje stravování formou konzumace v prostorách jídelny.

5.         Výdejní doba: svačina pro 0. ročník     -    9.30 - 10.00   hodin         

                                    oběd pro 0. – 9. ročník   -  12.00 - 14.00   hodin

Výdej do jídlonosičů je umožněn žákům pouze první den  nemoci od 11.45 do 13.30 hodin.

Výdej pro strávníky v doplňkové činnosti je v časovém rozmezí  11.45 -12.00 hod.

III.           Organizace provozu 

1.         Žáci vstupují do ŠJ ve vhodném oblečení, bundy či kabáty, batohy apod. odkládají  ve skříňkách.

2.         Každý strávník si vezme tác a příbor ze zásobníku před výdejním pultem.

3.         U výdejního místa strávník přiloží čip k výdejnímu terminálu, na základě zobrazeného druhu stravy je obsloužen. Polévku, nápoje, saláty, kompoty, ovoce si odebírá strávník u výdejního místa sám.

4.         Strávník má možnost si přidat stravu  (polévku, přílohu, omáčku, nápoj).

5.         Po konzumaci oběda odnese strávník použité nádobí do okénka k mycí lince, kde roztřídí použité nádobí.

6.         Je zakázáno vynášet z jídelny jakékoliv nádobí, příbory a potraviny.

7.         Výdej obědů mimo školní jídelnu je možný pouze do hygienicky čistých  jídlonosičů.  Pokud nebudou nádoby hygienicky čisté, nebude oběd vydán do těchto nádob, ale pouze na talíř ve ŠJ. Platí zákaz výdeje do skleněných a jiných nevhodných nádob. 

IV.           Zajištění bezpečnosti a pravidla chování 

1.         V prostorách školní jídelny dodržují žáci a studenti pravidla slušného a bezpečného chování a při jídle pravidla slušného stolování.

2.         Dozor v jídelně zajišťuje službu konající vychovatel/ka nebo učitel/ka.

3.         Osoby, které se ve školní jídelně nestravují, mají vstup do jídelny zakázán.

4.         Všichni strávníci dodržují danou dobu výdeje, případnou výjimku si domluví s paní Veronikou Štěrbovou Havelkovou.

5.         Dojde-li k opaření či jinému úrazu ve školní jídelně, ohlásí žák tuto událost pedagogickému dozoru ve školní jídelně, který zajistí poskytnutí první pomoci a zápis do knihy úrazů.

6.         Technické nebo hygienické závady hlásí strávník kterékoliv pracovnici ŠJ.

7.         Mimořádný úklid jídelny a stolů během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj apod..) zajišťují pracovnice   ŠJ.

V.               Cena stravy

Přípravné třídy    ……   24,- Kč  +  6,- Kč / svačina  …..........…  660,- Kč

I.   kategorie     7–10 let    ..........  26,- Kč   ……………………… 572,- Kč

II.  kategorie  11 –14 let    ..........  28,- Kč   ……………………… 616,- Kč

III. kategorie   od  15 let    ..........  30,- Kč   ……………………… 660,- Kč

VI.           Objednávání a odhlašování stravy

1.         Ke školnímu stravování  přihlašují žáky rodiče  (zák. zástupci) pouze jednorázově. Přihláška je platná po celou dobu školní docházky /do ukončení plnění školní docházky  nebo do přestupu žáka na jinou ZŠ – rodiče (zák. zástupci) jsou povinni žáka odhlásit/.   Rodiče (zák. zástupci)   jsou povinni   nahlásit   jakékoli   změny v přihlášce , a to   nejpozději do 10 kalendářních dnů .

2.         Dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., je žákovi poskytováno školní stravování v době školního vyučování. První den nemoci žáka se považuje za pobyt ve škole také a strava je poskytována za sníženou cenu. Neodhlášená/neoprávněně vyzvednutá strava bude doúčtována v plné výši, tj. 65,- Kč.

3.         Školní stravování je zabezpečeno  bezstravenkovým systémem .

4.          Evidence strávníků  včetně finančního vypořádání je vedena v počítačovém programu.

5.         Strávník si  při přihlášení zakoupí  stravovací čip .  Čip slouží k výběru ze dvou vařených jídel, odhlašování a přihlašování stravy na ovládacím panelu a k výdeji oběda u výdejního místa. Cena  za čip  je 115,-Kč. Pokud strávník  čip  ztratí, musí tuto skutečnost nahlásit co nejdříve  osobně, e-mailem nebo telefonicky u vedoucí kanceláře školní jídelny, kde bude čip zablokován proti případnému  zneužití. Strávník je povinen zakoupit nový čip.

Strávník je povinen nosit stravovací čip.

V případě krátkodobého stravování bude za vrácený a nepoškozený čip vrácena částka 115,- Kč.

Pokud strávník zapomene stravovací  čip, je mu vydán náhradní lístek, který odevzdá přímo u výdejního místa – nepoškozený. Čip a výdejní lístek je nepřenosný. Nemá-li strávník čip ani náhradní stravovací lístek, dostává oběd č. 1.

6.          Objednávky obědů . Školní jídelna vaří denně dva druhy obědů.  Oběd č. 1 má strávník přihlášen automaticky. Pokud chce jídlo č. 2, je třeba si jej přeobjednat. Objednává se vždy nejméně den  dopředu pomocí objednacího  terminálu  (na základě přiděleného čipu) nebo na systému   www.strava.cz   (Jídelna:  0152   Uživatel:  v.s.    Heslo:  v.s .).   Na  další den je nutno  změnu uskutečnit do 14 hodin předchozí pracovní den /v době prázdnin, ředitelského volna atd. akceptujeme objednávky - poslední školní den do 14:00 hod. na následující školní den/.

7.          Odhlašování stravy  je možné pomocí objednacího  terminálu,  telefonicky nebo e-mailem na adrese   jidelna@novoborska.cz     (jméno žáka, třída, v.s.).  Odhlášení stravy musí být provedeno v Po do 8.00 hod., na Út   Pá do 7.00 hod.  Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován. Neodebraná strava je rozdána strávníkům.
 
8.         Stravné lze hradit   pouze bankovním převodem vždy do 25. dne předchozího měsíce (tj. do 25. 8. na září, do 25..9. na říjen ...).

Formou trvalého příkazu na účet školní jídelny u   Sberbank CZ, a.s č. účtu  4200199788/6800 , KS 308,  VS   je přidělen každému žákovi /strávníkovi/  individuálně .

-  Žák odebírající obědy hradí zálohově,  viz bod  V. Cena stravy

Počítačový program pro zpracování účetní evidence stravovaných žáků vyžaduje  předem složenou finanční částku.  V případě   nedodržení termínu úhrady platby  na  stravu bude strávníkovi – žákovi – v souladu s § 31 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, výdej oběda zablokován a poté znovu  přihlášen, až bude platba uhrazena.

Pokud platba nebude na účtu žáka nejpozději do 5. dne v měsíci, nemá žák nárok na oběd.

9.        Trvalé odhlášení strávníka je třeba oznámit minimálně 24 hodin před ukončením stravování - požádat o zablokování účtu. Po zrušení trvalého příkazu k úhradám bude přeplatek na stravě vrácen na bankovní účet vedený na kartě strávníka.

10.       Vyúčtování měsíčních záloh na stravné je prováděno  jednou  ročně. 

11.       Zaplacením stravného souhlasí rodiče (zák. zástupci) s provozním řádem školní jídelny.

VII.       Stížnosti, připomínky

1.   Připomínky ke stravování je možné řešit s paní Veronikou Štěrbovou Havelkovou po telefonické dohodě v Út a Čt od 9.00 do 10.00 hod.

Tento provozní řád je zveřejněn v jídelně a  na webových stránkách školy  www.novoborska.cz

 

V Praze dne 1.2.2012 poslední aktualizace 24.10.2016

 

Za provoz ŠJ zodpovídá paní Veronika Štěrbová Havelková 

Ing. Tereza Štaubrová, ředitelka školy