Základní škola, Praha 9 - Prosek, Novoborská 371
Tel: 286 006 511 | email: skola@novoborska.cz | www.novoborska.cz
"Šance pro všechny, vždy a ve všem"
Pro zobrazení nového designu si prosím nainstalujte novější Internet Explorer, nebo alternetivní prohlížeč.
Výčet podporovaných prohlížečů s odkazy na stažení:

AKTUÁLNÍ INFORMACE:

Vážení rodiče,

místo úterka 29.1. budu ve škole ve středu 30.1.2019, dále pak místo pondělka 11.2. a úterka 12.2.2019 ve čtvrtek 14.2. a v pátek 15.2.2019.

Děkuji Vám za pochopení,

Ivana Slavíková

Školní psycholog

Školní psycholožka PhDr. Ivana Slavíková je ve škole vždy v pondělí od 9.00 do 18.00 hodin a v úterý od 9.00 do 19.00 hodin, 1x za 14 dní také ve středu od 9.00 do 18.00 hodin.

Konzultační hodiny pro rodiče: každé v úterý od 15.00 do 19.00 hodin, po dohodě i jiné dny. Rodičům doporučujeme sjednat si termín setkání předem, buď e-mailem nebo telefonicky.

KONTAKT:

telefon: +420 286 006 534

E-mail: psycholog@novoborska.cz

_________________________________________________________________________________________________________

Činnost školní psycholožky probíhá v souladu s vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších změn, a se Školním řádem ZŠ Novoborská. Osobní údaje žáků, jejich zákonných zástupců a dalších osob zpracovávané a uchovávané pro účely této činnosti jsou chráněny podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších změn, a Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (GDPR).

Náplní činnosti školní psycholožky je poskytování poradenských služeb žákům, rodičům a pedagogům školy, a to zejm. v případech vývojových, vzdělávacích a výchovných obtíží a osobních či sociálně vztahových problémů žáků. Jako členka týmu školního poradenského pracoviště spolupracuje školní psycholožka se všemi pedagogy a s vedením školy. K jejím hlavním činnostem patří zejména:

  • spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných,
  • vedení třídnických hodin ve spolupráci s třídními učiteli,
  • realizace činností zaměřených na posílení pozitivní atmosféry ve škole a v jednotlivých třídách školy ve spolupráci s třídními učiteli,  
  • realizace šetření a průzkumů ve škole (vztah žáků k vyučovacím předmětům, výskyt rizikového chování apod.) a konzultace zjištěných údajů s pedagogy při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření a průzkumů zúčastnili,
  • poskytování informací rodičům o výsledcích šetření a průzkumů na třídních schůzkách (obecné informace), při osobních konzultacích (konkrétní informace týkající se jejich dítěte) či mimořádným písemným sdělením,
  • poskytnutí krizové intervence žákovi, který se ocitne v psychicky mimořádně náročné situaci,
  • poskytování poradenských konzultací žákům na základě jejich vlastní žádosti nebo na základě žádosti jejich rodičů, pedagogů či vedení školy,
  • psychologická diagnostika a činnosti s psychologickou diagnostikou související,
  • poskytování informací o výsledcích psychologické diagnostiky zákonným zástupcům žáků při osobních konzultacích,
  • odborné poradenské vedení žáků psycholožkou,
  • poskytování poradenských konzultací rodičům,
  • nácvik relaxačních technik s žáky.